57


Ötvenhét nevem volt, melyik az igazi?
Ötvenhét levelet írt nekem valaki.
Ötvenhét kamrája van az én szívemnek.
Ötvenhét fiam van, egyszerre születtek.
Ötvenhét hajszálam fésüli egy angyal.
Ötvenhét dologra gondolok egy aggyal.
Ötvenhét kilómat vonszolja a testem.
Ötvenhét csupasz lányt álmodozva lestem.
Ötvenhétszer nyögtem: vége van, jaj, vége.
Ötvenhétszer kérdi anyám, hogy elég-e.
Ötvenhét fogam volt, mindegyik elvásott.
Ötvenhét darabra szedtem a világot.
Ötvenhét forintom: pénzem, mint a tenger.
Ötvenhét tablettát nyelek minden reggel.
Ötvenhétben apám anyámat akarta.
Ötvenhét szerelmes szót írt az avarba.
Ötvenhét pohárban izzik föl egy emlék.
Ötvenhétszer sírni de nagyon szeretnék!
Ötvenhét folyóba se léphetünk kétszer.
Ötvenhétszer öltem. Vagy ha nem, elégszer.
Ötvenhét éjen át olvastam egy könyvet.
Ötvenhét vénember szívem fölé görnyedt.
Ötvenhét csókomat csókolom a szádra.
Ötvenét vaságyon várok a halálra.

A képen Salvador Dalí festménye.

Megjegyzések