Odatartozni


Sokszor éreztem, hogy hasznos vagyok,
benéztem ide, oda,
hűlő lelkeket melengettem,
és valahogy az én lelkem is átmelegedett,
fájó testeket simogattam,
és úgy éreztem, boldog lesz ettől a tenyerem,
néha hasznosnak éreztem magam,
de csak egyszer éreztem úgy,
hogy odatartozom,
csak ültem, és magam elé néztem,
amikor elindult szokásos esti körútjára
maga előtt tolva a szükséges eszközöket,
csak ültem, és néztem magam elé,
mert valahogy ebben soha nem vettem részt,
ő meg egyedül indult el szokásos esti körútjára
az esendő testek ájult kínjait enyhíteni,
csak rám nézett, nem tudom, szólt-e valamit,
hogy "gyere" vagy ilyesmi,
talán azt mondta, "gyere", de lehet, hogy csak
intett a fejével, mert ritka szavú nő volt,
szóval úgy, mintha csak azért ültem volna ott,
mintha erre vártam volna,
mintha az lett volna a dolgom, hogy erre várjak,
és mentem, de nem csináltam végig, valami közbejött,
de mégis akkor egyszer
úgy éreztem, odatartozom.

Megjegyzések