Te modern vagy


Te modern vagy. Puha sálad törvény, és kőbe vagy vésve, mint a fecskék röpte. Nem barátkoztál Avicennával, de bolondos lépteid alatt felizzik az utca, mert lávaként öntik el a századok. Azt mondod, igen, igen, azt mondod, nem, nem, és kedves tekinteted igába hajtja a nyugati szelet. Letűnt korok hagytak itt szigorú tanúnak. A testedbe kövült apró ősi csigák próbálják – hasztalan – újratervezni az időt. Modern vagy mindenestül.

Én homályos vagyok és áttetsző. Felébredek és nem ébredek fel. Ugyanaz vagyok, és nem vagyok ugyanaz – mint a Schrödinger macskája. A kockacukor vagyok, amit sötét és forró teádba ejtesz. Terepszínű a bőröm, és színváltó: hajnalban csupa remegés és árnyalat, délben felizzik rádióhullámokat lövellve távoli galaxisok felé, este sötétkék, mint a kiömlött tinta. Ha nem találsz, keress a szíved közepén. Esetleg ott vagyok.



A képen Dawn Hough Sebaugh alkotása. Forrás: http://www.ebsqart.com/

Megjegyzések

  1. :) Mert nem jó, vagy nem érthető, vagy nem ide való?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, nem. Jó így, csak én eddig sosem nagymacskát képzeltem, hanem egy olyan kis ijedt cirmost. De átképzelem tigrissé a kedvedért. :) :)

      Törlés

Megjegyzés küldése