egyszer én is halott apa leszek


egyszer én is halott apa leszek
kezdjük a verset mindjárt a végén
ne legyen a vers hatásvadász ne záruljon csattanóval
egyszer én is halott apa leszek

talán ezért szegélyezte az életem
annyi lányos apa halála haláluk nem múló emléke
szám szerint négy lányos apa halála
talán ezért szegélyezte öregedő napjaim

és az én apám is elment a fogatlan öreg
már nem emlékezett semmire elhagyott amikor még élt
már nem emlékszem semmire elhagytam amikor még élt
elment az én apám is a fogatlan öreg

micsoda sivatag marad utánatok apák
ti meleg fészkek és megközelíthetetlen kövek
pontos mércék és szétpergő alkoholisták
lobogó érthetetlen eszmék
a végső szenvedésben gyarló testté magasztosulók
micsoda nők maradtak utánatok apák

és végül én is halott apa emléke leszek
meleg fészek és megközelíthetetlen kő
pontos mérce és szétpergő alkoholista
lobogó érthetetlen eszme
a végső szenvedésben gyarló testté magasztosuló
micsoda nők maradnak utánam

A kép Szergej Kozincev alkotása. Forrás: http://weheartit.com/

Megjegyzések