nemcsak test a test


mert nemcsak test a test
és nem is csak a lélek
szelencéje kis zenélő doboz
a test a nyári rét szaga
az óceánnak robaja
rózsás hajnal és vörös est
s ha elpusztul megállnak az órák
mert nemcsak test a test

azt mondják ez csak a test
míg bent fogalmak tükörtermei
hatalmas építkezések fellobogózott
belső erkélyek örömök várnak
de van-e öröm nagyobb igazabb
mint mikor a fájdalom mely tegnap
egy tízes skálán a tízest
elérte mára visszakúszik
s kitárul a világ hirtelen
hisz nemcsak test a test

és ismeretlen is a test
a tested rejtett járatai
hisz magad sem ismered őket
titokzatosak mint a fülkagyló emeletei
elvész köztük a kalandor utazó
escher áldozata vagyok ha nézlek
rám mosolyogsz keresd
mint ama rózsaszín vonaton
mert nemcsak test a test

és nemcsak test a test
ó jaj kivont kardokkal kaszabolták volna
az egyházatyák e kísértőt legott
a sátán szövetségesét hogy ami égi kék
és halhatatlan nem romló éteri
csak azt szeresd
de ők is hitték, hogy a bomlást
mégis legyőzi majd egy szeretet
s mi meghalt újra él
mert nemcsak test a test

Juan Guzmán fotója. Forrás: http://www.baxterst.org/

Megjegyzések

  1. Köszönöm! :) Nem küldetés kell hozzá, hanem vállalás. Én nem vállalom mindazt, ami a költőséggel járó szakmai követelmény. Amatőr költő -- ez nekem jó meghatározás. Ha valaki azt mondja, lehetnék profi, az jólesik, talán igaz is. De azon dolgozni kéne.

    VálaszTörlés
  2. Nem mércéről van szó. Szerintem az profi költő, aki költőként is viselkedik. Ennek vannak bizonyos szerintem felsorolható kellékei: törekszik arra, hogy a versei folyóiratokban megjelenjenek, aztán kötetet ad ki, kritikát írnak róla, részt vesz irodalmi rendezvényeken, olvassa a kortárs költészetet, maga is ír a kortársairól, egyszóval részt vesz az irodalmi életben. Én ezt mind nem csinálom. Azért nem csinálom, mert nem állítom át az életem arra, hogy nekem a versírás a hivatásom. Ettől még boldog vagyok, ha tetszenek a verseim, sőt annak is örülök, ha egy-egy folyóirat valamiért közli őket, örülök, ha többen olvasnak, pláne ha szeretnek. Csak éppen nem teszek ezért semmit (vagy nagyon keveset).

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése